Rabu, Julai 08, 2009

MELAUNGKAN ISLAM UNTUK KEPENTINGAN POLITIK

Sejak awal ditubuhkan 1951 aktiviti-aktiviti yang digerakkan oleh PAS menggunakan Islam sebagai simbol, bagi menarik minat orang-orang Melayu menyertai PAS.

Pemimpin PAS sejak awal lagi menuduh kerajaan pimpinan UMNO/BN sebagai taghut, malah tidak Islam kerana berkongsi kuasa pemerintahan dengan parti-parti bukan Islam (MCA, MIC dan lain-lain parti). PAS dengan sengaja mengatakan kerajaan yang ada sebagai tidak Islam untuk menarik perhatian Melayu supaya memulau atau meninggalkan UMNO/BN dan menyertai PAS sebagai ganti bagi memudahkan masuk syurga.

“Perkongsian Kuasa” yang diamalkan oleh UMNO bercanggah dengan ajaran Islam, malah apa yang dilakukan oleh kerajaan segala-galanya tidak diakui oleh PAS, contoh yang lebih dekat masjid-masjid yang dibangunkah oleh kerajaan tidak boleh melakukan solat di dalamnya kerana najis, ini dilaungkan oleh Tuan Guru Hj. Abd. Hadi Awang Presiden PAS sekarang dengan mengatakan jika sekiranya PAS dapat memerintah Terengganu segala masjid dan surau yang dibangunkan oleh Kerajaan UMNO/BN kena samak dahulu sebanyak 7 kali tanah bercampur air dan satu kali air bersih baru boleh kita solat di dalamnya kerana najis. Allahhuakhbar.........

Bila PAS memerintah Terengganu, tidak pun dilakukan apa yang dikatakan itu, Inilah kerja PAS. Kulit nampaknya elok tetapi dalamnya rosak. Kerajaan UMNO/BN taghut, tidak Islam, kerana bergabung dengan orang-orang bukan Islam, tetapi apa yang PAS kata kepada UMNO kini adalah pada mereka, iaitu berpakat dengan Karpal Singh. Apa yang DAP kata semuanya ikut, jangan buat Kerajaan Perpaduan, ikut. Nik Aziz sendiri melenting malah dengan angkuhnya mencabar Hj. Hadi Awang dan Nasaruddin Mat Isa berhubung perkara ini.

Berilmu, tetapi Su’ (Jehat) orang UMNO taghut orang PAS tak taghut. Inilah ulamak Su

Tiada ulasan:

Catat Ulasan