Khamis, Ogos 20, 2009

POLITIK KOTOR PEMBANGKANG HANCURKAN GENERASI MUDA

Berdasarkan perkembangan politik semasa dalam Pakatan Rakyat kebelakangan ini amat menyedihkan dan begitu jijik dengan perlakuan pemimpin pembangkang khususnya pemimpin Islam. Mereka seolahnya/mengesahkan tanggapan bahawa politik itu kotor. Sanggup melakukan apa sahaja asalkan mendapat kuasa, hatta kepada perkara yang haram dilakukan oleh orang Islam menjadi halal disisi pemimpin PAS. Hakikatnya yang haram tetap haram walau atas dasar apa sekalipun sebagai contoh, membakar lilin bagi memperingati bekas Setiausaha Politik Exco Selangor. Islam UMNO tidak boleh masuk syurga, Islam PAS yang boleh masuk syurga.

Kita tidak tahu apa yang ada dalam benak Ulamak PAS seluruh negara diam menyokong perbuatan yang menjadi syirik kepada Allah itu. Dimana Ulamak PAS? Dimana Hadi? Dimana Nik Aziz? Dimana Harun Din? Dimana Ahmad Awang? Dan yang lain? Dalam Islam matlamat tidak menghalalkan cara walau apa sekalipun, yang haram tetap haram walaupun disokong oleh tok-tok guru mereka di akhirat tetap akan menerima pembalasan yang setimpal dengan perbuatan mereka.

Kini seluruh rakyat menggutuk termasuk generasi muda apa yang pembangkang lakukan bertentangan dengan agama seperti mencerca, mencemuh, melimparkan fitnah, melabelkan orang UMNO semua dengan komunis, sama dengan Tok Ayah Pin guru ajaran sesat, Pasir Akar Terengganu dan banyak lagi, halalkah ini? Islamkah ini?

Seluruh rakyat negara ini mengetahui bahawa pembangkang menganjurkan perhimpunan di hadapan bangunan Sultan Abd. Samad baru-baru ini bertentangan dengan undang-undang yang diamalkan dalam negara, kerana perhimpunan itu tidak mendapat permit polis tetapi pembangkang mengadakan juga perhimpunan apa ini semua? Jika undang-undang tidak dihormati, dilanggar tentunya menjadi huru-hara, kucar-kacir, inikah yang Islam suruh?

Bila undang-undang dilanggar tentunya menjadi tidak terkawal, kerosakkan akan berlaku, rakyat yang tidak berdosa menjadi mangsa, tetapi itu semua halal bagi permbangkang dan adil.

Inilah perbuatan puak-puak Islam dalam parti pembangkang merosakkan harta benda, rakus, sombong, wahai orang beriman jangan minta jawatan, jika jawatan yang kamu minta itu semata-mata untuk kepentingan peribadi. Kita amat bimbang Islam hanya dilaungkan untuk kepentingan puak. Kebelakangan ini kawan dalam PR menghina Islam secara terangan, tak apa dia jahil tentang Islam tetapi bagaimana pula yang mengelarkan dirinya Tok Guru mengiakan perbuatan itu? Inilah puak yang gilakan jawatan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan