Khamis, Ogos 20, 2009

PAS TETAP SETIA WALAUPUN PRINSIP PERJUANGAN TIDAK DIHORMATI

PAS sebuah parti politik didaftarkan atas nama Islam, perjuangan mereka semata-mata untuk kepentingan masyarakat Islam. Namun sejak menjadi angota dalam Pakatan dengan DAP dan Parti Keadilan Rakyat, dilihat perjuangan PAS sudah lari dari landasarn perjuangan asal.

PAS tetap setia dengan Pakatan walau prinsip perjuangan mereka tidak dihormati oleh rakan dalam Pakatan. Kebelakangan ini kerap-kali timbul pelanggaran prinsip dilakukan oleh DAP termasuk yang terbaru iaitu menghina Islam oleh Ketua Pemuda Sosialis Like Siew Fook. PAS tetap mengutarakan kita mesti terus menerus Pakatan kita.

PAS tetap menghormati rakan karib DAP walaupun perjungan mereka untuk mengegarkan Islam telah dipersendakan oleh DAP. Nampaknya PAS tidak pentingkan agama Islam, yang penting bagi PAS ialah mereka dapat menumbangkan UMNO/BN dengan bantuan DAP. Agama Islam dihina tidak mengapa, asalkan matlamat perjuangan dapat dicapai.

Bagi PAS segala wasilah bagi mencapai matlamat perjuangan iaitu menumbangkan kerajaan UMNO/BN walau terpaksa mengadai agama, harta, pertumpahan darah (Mamali) halal bagi PAS.

PAS sanggup membakar lilin bersama rakan bukan Islam semata-mata menjaga hati walaupun perkara itu disifatkan sebagai perbuatan mensyirikkan Allah. Hadi dan Nik Aziz menyokong perbuatan itu, malah tidak kedengaran suara ulamak PAS yang mengatakan perbuatan membakar lilin itu haram bagi orang Islam.

PAS menghalalkan mencarut, memaki hamun sesama Islam,

melabelkan orang-orang UMNO sebagai kafir, Islam UMNO tidak masuk syurga menyokong perbuatan-perbuatan yang boleh menganggu-gugat keamanan negara, menyokong mereka yang menjadi musuh orang Islam PAS mesti setia dengan rakan kongsi. Apa saja isu yang berbangkit kita boleh memaafkan, asalkan mereka sanggup menentang UMNO/BN, cukup jahat niat PAS.

PAS tetap setia dan berjuang dengan DAP walaupun parti itu tidak menghormati prinsip perjuangan. Salahuddin Ayub, Naib Presiden PAS menegaskan kami akan duduk semeja berbincang menyelesaikan segala masalah yang timbul dengan DAP walaupun masalah itu sensitif (agama, raja dan perlembagaan).

Bagi PAS perbuatan yang dilakukan oleh UMNO/BN semuanya haram tetapi apa yang dilakukan oleh PAS semuanya halal hatta sampai keperingkat menjual arak, membakar lilin, memperingati rakan dalam pakatan halal.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan